Consumul de murături ajută la păstrarea sănătăţii organismului

Toate elementele din borcanul cu murături ajută organismul într-un anumit fel

Fie că sunt murături fermentate sau preparate cu oţet, efectele benefice sunt notabile

Murăturile sunt folosite ca aperitive pe parcursul întregii ierni şi sunt nelipsite din casele românilor. Însă, nu mulţi ştiu că acestea sunt alimente foarte sănătoase care trebuie incluse în dietă. Sunt multe reţete şi feluri de a prepara murăturile, dar fiecare versiune aduce anumite beneficii organismului în funcţie de tipul de condimente folosite şi de felul în care s-au pus murăturile (cu oţet sau prin fermentaţie).

Murăturile trebuie folosite în orice dietă pentru că au foarte puţine calorii şi foarte puţine grăsimi. Murăturile sunt benefice organismului şi din alte motive. Castraveţii muraţi sau alte legume sunt bogate în fibre care sunt necesare în procesul digestiv şi în lupta împotriva cancerului.

Castraveţii mai conţin şi antioxidanţi, care luptă cu radicalii liberi, implicaţi în procesul de îmbătrânire al organismului. De asemenea, majoritatea legumelor sunt bogate în magneziu şi fier. Recomandarea nutriţioniştilor este ca un adult să mănânce 5 fructe şi legume pe zi. Murăturile se încadrează în această recomandare a specialiştilor.

Seminţele de muştar ajută la procesul digestiv

Condimentele care se pun împreună cu murăturile sunt şi ele foarte importante. De exemplu, usturoiul, care se găseşte din belşug, mai ales în borcanele cu castraveciori, are capacitatea de a ţine sub control dezvoltarea bacteriilor în organism.

Mărarul, o altă mirodenie care se foloseşte la murături, este bogat în flavonoizi care ajută foarte mult organismul. Seminţele de muştar sunt cunoscute pentru rolul lor important în procesul digestiv, însă, se pare, că ele ajută şi la prevenirea Alzheimerului, arată unele studii. Murăturile fermentate conţin anumite bacterii, care ţin sub control microbii din intestine. Când murăturile fermentează, se crează acid lactic.

Acest acid ajută la diminuarea colesterolului rău, îmbunătăţeşte circulaţia şi scade tensiune arterială. De asemenea, acidul lactic din murăturile fermentate ajută la digestie, la dezvoltarea bacteriilor benefice din intestine şi le îmbunătăţeşte starea generală diabeticilor. Un studiu a demonstrat că cei care consumă frecvent produse fermentate sunt mai puţin predispuşi la a avea probleme cu pielea, cu astmul şi cu disfuncţiile sistemului imunitar.

Oţetul ajută la mărirea imunităţii organismului

Multe murături sunt făcute cu ajutorul oţetului. Acest lichid aduce anumite beneficii organismului pe lângă faptul că dă gust alimentelor. Oţetul este cunoscut pentru faptul că măreşte imunitatea organismului, calmează şi chiar vindecă anumite disfuncţii digestive şi distruge depozitele de calciu din încheieturi. Mai mult, oţetul ajută în cazul celor cu hipertensiune şi ajută la tratarea infecţiilor urinare, se mai arată în unele studii.

De asemenea, el ajută la mineralizarea eficientă a oaselor, luptă cu infecţiile, cu bacteriile şi cu fungii. Oţetul ajută la inhibarea dezvoltării bacteriei E.coli şi atunci când este folosit împreună cu sarea (comună în cazul murăturilor), efectul antibacterian al oţetului se amplifică. În ultimul timp, pentru murături se foloseşte oţetul de mere care aduce şi mai multe beneficii decât cel obţinut din vin. Acest oţet conţine diferite minerale, pectina - care este bună pentru inimă - şi anumiţi amoniacizi care nu trebuie să lipsească din dietă.

INFO PLUS

Persoanele cu unele afecţiuni trebuie să fie atente la consumul de murături

Medicii spun că murăturile ar trebui evitate sau doar „gustate” dacă persoana are afecţiuni digestive. Murăturile sunt „acide” şi pot da crize de gastrită sau pot acutiza ulcerele. Dat fiind conţinutul ridicat de sare, un astfel de produs este de evitat şi pentru persoanele care au hipertensiune arterială sau boli cardiovasculare. De asemenea, potrivit medicilor, nu sunt recomandate persoanelor cu afecţiuni hepatice (ciroză cu ascită) sau insuficienţă renală.